ماشین‌سازی یادگاری به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست

شرکت ماشین‌سازی یادگاری از اعضای انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست.

ماشین‌سازی یادگاری با نزدیک به دو دهه سابقه نخستين توليدكننده انواع ماشين‌آلات مواد غذايى، خطوط توليد شكلات، آبنبات مغزدار، تافى مغزدار تک رنگ و دو رنگ جويدنى، بن بن، تزريق كيك مغزدار، دپپازيت قنادى و خط توليد لواشک مغزدار با انواع بسته‌بندى در ايران مى‌باشد. اين واحد توانسته با برنامه‌ريزي دقيق و منظم و استفاده از فن آوري نوين روز به روز بر تنوع محصولات خود بيفزايد و با ارائه خدمات پس از فروش از جمله نصب و راه‌اندازي و آموزش رايگان، يک سال
ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش، به هدف خود كه در راس آن جلب رضايت مشتريان، بهبود كيفيت و ارتقاء روند توليد و صادرات است،

با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و براساس نظر کارشناسی ارزیابان دانش بنیان، خط کامل عمل آوری شکلات به روش بالمیل، خط فرم دهی تافی و آبنبات های جویدنی مغزدار و بدون مغز، خط فرم دهی تافی مغزدار و بدون مغز و خط فرم دهی آبنبات مغزدار و بن بن بدون مغز به عنوان محصولات دانش بنیان تشخیص داده شده است.

 

معرفی تعدادی از ماشین‌آلات دانش‌بنیان ماشین‌سازی یادگاری

خط کامل عمل‌آوری شکلات به روش بالمیل

این خط شامل سه دستگاه بالمیل، پمپ مغز و درام است. دستگاه بالمیل مناسب ترین روش برای فرآوری انواع توده های چربی دار از قبیل انواع فرآورده های شکلاتی و کاکائویی و … می باشد. با توجه به اینکه از اصول طراحی پیمانه ای برای طراحی این دستگاه استفاده شده است کلیه اجزای دستگاه این قابلیت را دارند که به یکدیگر متصل شوند. بیشتر از 100 نوع دستور غذایی را می­توان از طریق سیستم کنترل دستگاه در حافظه متمرکز آن ذخیره و نگهداری کرد.

پمپ مغز برای تزریق مغز مایع بصورت دائم و پیوسته در انواع محصولات مختلف طراحی شده است. در فرآیند تزریق مغز مقدار و دمای محصول بصورت کاملا دقیق کنترل می­شود. این ماشین دارای قابلیت تزریق مواد کاملا مایع، نیمه مایع و فرم های خمیری بعنوان مغز است که در تولید انواع محصولات از قبیل تافی و آبنبات مغزدار، آبنبات های شیری و عسلی ، آدامس مغزدارو … کاربرد وسیعی دارد.

درام خنک کن کاملا اتوماتیک، جهت خنک کردن شیره تافی‌­ها و کارامل‌های جویدنی طراحی شده است. شیره بعد از پخت به صورت خودکار وارد مخزن می‌شود و در سطح درام به طور یکنواخت خنک شده و با وزن های قابل تنظیم برش داده می‌شود و خروجی این دستگاه خمیر می‌باشد که به صورت خودکار به دستگاه سفیدکن انتقال داده می‌شود.

خط بالمیل

درام خنک کن

پمپ مغز

خطوط فرمینگ ماشین‌سازی یادگاری مناسب ترین روش برای فرآوری انواع توده های چربی دار از قبیل انواع فرآورده های شکلاتی و کاکائویی و … می باشد. با توجه به اینکه از اصول طراحی پیمانه ای برای طراحی این دستگاه استفاده شده است کلیه اجزای دستگاه این قابلیت را دارند که به یکدیگر متصل شوند. بیشتر از 100 نوع دستور غذایی را می­توان از طریق سیستم کنترل دستگاه در حافظه متمرکز آن ذخیره و نگهداری کرد.

فرمینگ

خط فرم‌دهی تافی و آبنبات‌های جویدنی مغزدار و بدون مغز

(Rope sizer)

در این خط دستگاه رپسایزر برای تولید و تنظیم انواع خمیرهای تافی جویدنی، تافی میوه­ای، آدامس، آب­نبات و غیره به صورت مغز و بدون مغز طراحی شده است و ضخامت قطر خمیر خروجی. در اندازه مورد نظر و دلخواه تنظیم می‌کند تا خمیر برای فرم‌دهی وارد مرحله بعدی خط فرم‌­دهی شود. امکان تولید محصولات متنوع و گسترده از جمله کارامل سخت، مکیدنی ها و تابلوهای شیری و میوه ای و بن­بن ها و آب­نبات های اصلی با استفاده از این ماشین وجود دارد.

رپسایزر

خط فرم‌دهی تافی مغزدار و بدون مغز

دستگاه تونل خنک‌کن در این خط برای اتصال به ماشین فرمینگ طراحی شده است با استفاده از تونل خنک کن امکان خنک کردن مقادیر زیادی از آب­نبات، تافی میوه ای، تافی جویدنی و آدامس مغز و غیره با حداکثر توزیع بر روی تسمه خنک کننده وجود دارد. تسمه نقاله ها از جنس پلی آمید و کاملا قابل شستشو می باشند. تونل خنک کن آخرین دستگاه از خط فرآوری تافی و آب­نبات می باشد و محصول بعد از این مرحله وارد خط بسته بندی می‌­شود.

تونل خنک کن

قالب فرمینگ

خط فرم‌دهی آبنبات مغزدار و بن بن بدون مغز

دستگاه سفیدکن در این خط با عملکرد کاملا اتوماتیک برای سفید کردن و یکنواخت کردن انواع خمیرهای تافی و آب­نبات طراحی شده است که ورودی و خروجی خمیر بصورت خودکار انجام می­پذیرد. در این مرحله از خط فرآوری تافی و آب­نبات با توجه به نوع خمیر سرعت دورانی بازوهای دستگاه قابل تنظیم می باشد. مدت زمان عملیات سفید کردن و یکنواخت کردن نیز با توجه به نوع خمیر تنظیم می­شود.

سفید کن